Entrevista a en Cecili Gil (Llibreria La Gralla)

20.12.17

Llibreria La Gralla Granollers

Bon dia!!

Avui us portem un post diferent, una entrevista a en Cecili Gil un dels tres encarregats de la comunicació de la Llibreria La Gralla.
Si no sabeu què és la llibreria La Gralla, podeu consultar el post que vam fer sobre ells!

Com van ser els inicis de La Gralla?

La Gralla neix al carrer Museu de Granollers l’any 1967.  El que inicialment havia de ser una llibreria i botiga de joguines aviat es va transformar en llibreria i papereria.  Va ser en aquell moment que la fundadora de La Gralla, Tuni Jordana, junt amb els treballadors del moment, van constituir-se en una Cooperativa de treball i així fins a dia d’avui.  Els inicis van ser difícils, però  La Gralla va esdevenir un pol de l’antifranquisme a la comarca i un punt de trobada de persones i organitzacions vinculades a les esquerres.

Des de l’inici ja es va apostar per fer activitats culturals, a part de vendre productes? Com va sorgir la idea?

En efecte, ja des dels seus inicis La Gralla va organitzar i va formar part d’un ampli ventall d’activitats culturals; moltes d’elles vinculades als llibres i la lectura. I sempre tenint present la defensa i la promoció de la llengua i la literatura catalana. Cal recordar que aquells anys hi havia llibres prohibits que calia vendre d’amagat.
La idea d’organitzar i participar en aquells actes no va sorgir de ningú en concret sinó que era inherent al tarannà i àmbits, tant culturals com polítics, en què es movien tant els socis com els amics i clients de La Gralla.

Quines activitats es duen a terme a La Gralla?

Intentem fer activitats adreçades a tot tipus de públic, sobretot les relacionades amb el nostre negoci: presentacions de llibres, exposicions de pintura i fotografia. Però també fem tallers de dones, talles d’escriptura, demostracions de jocs, explicació de contes, etc. Volem formar part de l’activitat cultural de la ciutat.

Com es gestionen les activitats? Com es decideix quines es duen a terme?

Fins ara teníem una persona que s’encarregava de gestionar l’agenda d’activitats perquè rebem moltes propostes i com que nosaltres també tenim moltes propostes es fa difícil organitzar un calendari. Ara hem format una comissió de tres persones per mirar de gestionar-ho millor.
Decidir és sempre la part més complicada, ja que és impossible dir que sí a tothom. El nostre criteri és intentar encaixar les diferents propostes amb la nostra filosofia.

Com publiciteu les activitats que feu?

Posem cartells a les entrades de la botiga, passem informació als diversos mitjans de comunicació locals i comarcals, al departament de cultura de l’Ajuntament, etc i tenim un servei de mailing per enviar butlletins setmanals als nostres clients que així ho desitgin. En fem difusió pel nostre Facebook i Twitter.

Quant fa que vau obrir el vostre blog?

La data exacta no la recordo, però aproximadament fa uns 8 o 9 anys.

Quin és l’objectiu del blog que teniu i què hi publiqueu? Com el gestioneu?

L’objectiu, com tot el que té a veure amb internet, era i és el de tenir presència a la xarxa. De fet, la gent sempre ens demanava més presencia a les xarxes socials i finalment ens hi vàrem posar. Estem a Facebook, Twitter i Instagram. Actualment tenim el blog força abandonat i està en projecte reactivar-lo però ens falta temps. Penseu que per sobre de tot som llibreters i hem de respondre a la feina del dia a dia de la botiga; la resta d’activitats les hem de fer esgarrapant  temps d’on es pugui.

I fins aquí l'entrevista! Volem agrair a en Cecili la seva ajuda i el temps que ens ha dedicat!
Ens veiem demà!

També et pot agradar

0 comentarios